Zasady zdrowego odżywiania

Poznaj podstawowe zasady zdrowego odżywiania. Jak zdrowo się odżywiać, aby cieszyć się zdrowie i doskonałym samopoczuciem do późnych lat? Jaki jest sekret długowieczności? Dlaczego w dzisiejszych czasach zdrowe odżywianie jest tak ważne? Dlaczego warto włączyć jagody goji do swojej codziennej diety?

Zasady zdrowego odżywiania

Wyeliminowanie złych nawyków żywieniowych prowadzi nie tylko do utraty wagi u osób otyłych, ale także poprawia samopoczucie i zdrowie u ludzi o prawidłowej masie ciała. Zdrowa dieta jest zatem ważna nie tylko ze względu na utrzymanie prawidłowej masy ciała, ale głównie ze względu na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Co zatem powinniśmy zmienić w naszych nawykach żywieniowych, aby móc powiedzieć, że „odżywiamy się zdrowo”?

Dla osób, które chciałyby zmienić swoje nawyki żywieniowe powstał tzw. „dekalog zdrowe odżywiania”. Formułuje on podstawowe zasady zdrowego stylu życia oraz odżywiania, instruuje również jak zaplanowane zmiany przenieść na talerz i zastosować je w praktyce, w codziennym życiu.

10 zasad zdrowego odżywiania

  • Dieta składająca się z różnych grup żywności.
  • Kontrola masy ciała.
  • Produkty zbożowe głównym źródłem energii.
  • Produkty mleczne w codziennej diecie.
  • Ryby i rośliny strączkowe zamiast mięsa.
  • Warzywa i owoce w codziennej diecie.
  • Spożycie tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych, ograniczone do minimum.
  • Cukry i słodycze poza codzienną dietą.
  • Sól – spożycie ograniczone do minimum.
  • Alkohol spożywany pod kontrolą.

Ponad to należy zadbać o urozmaicenie posiłków, aby zapewnić napływ do naszego organizmu zróżnicowanych składników odżywczych. W codziennym jadłospisie muszą być uwzględnione produkty ze wszystkich niezbędnych dla organizmu grup żywności, tj. produkty zbożowe, warzywa oraz owoce, produkty mleczne oraz produkty, które dostarczają naszemu organizmowi pełnowartościowych i złożonych aminokwasów (czyli białek).

Piramida zdrowego żywienia

Piramida zdrowego żywienia powstała, aby jeszcze lepiej zobrazować proporcje zawartych w diecie produktów spożywczych. Zgodnie z jej graficzną interpretacją możemy więc stwierdzić, że do codziennej diety powinniśmy włączyć jak największą ilość produktów  zbożowych, warzyw oraz owoców a w odpowiednich proporcjach ograniczyć spożywanie produktów mlecznych oraz mięsa.

piramida zdrowego żywienia

piramida zdrowego żywienia

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s